Transilvania pe 2 Roti – Pasul Vadas

TabereCuSuflet0093Astazi am traversat M-tii Baraolt prin Pasul Vadas, al carui nume semnifica “salbaticie” in lb.maghiara! Situat la aproape 1000 m altitudine, intr-o cadru natural de o frumusete deosebita, este cel mai inalt punct pe care il atingem in aceasta saptamana, in Tabara Transilvania pe 2 Roti.
Din varf traseul a continuat cu o coborare epica, pana in Aita Medie! Aici ne-am cazat, apoi am avut parte de o dupa-amiaza de relaxare si balaceala la piscina:)

Ziua a inceput cu inviorarea, apoi ne-am luat la revedere de la Tanti Magda – gazda noastra din Arcus – si ne-am suit pe biciclete. Mai intai am pedalat inspre Valea Crisului, apoi, de la Casa cu Flori, am inceput sa urcam inspre creasta principala a Muntilor Baraolt. Pe drum am trecut pe langa o multime de monumente deosebite, cunoscute mai mult in strainatate decat in Romania, cum ar fi Biserica fortificata din Arcus, Capela Makovecz si Castelul Kalnoky din Valea Crisului!

Ultimii km la urcare au fost cei mai grei! Mai pe bicicletea, mai pe langa, am reusit sa ajungem in Pasul Vadas, de unde s-a deschis o priveliste incantatoare inspre Valea Zalanului, spre mizanoapte, si inspre Valea Oltului, aflata spre Vest!

A urmat o coborare lunga de 14 km pana in Aita Medie – urmatorul loc de inoptat! Cand am ajuns aici se facuse foarte cald, asa ca nu am stat mult pe ganduri si ne-am aruncat cu totii in apa racoroasa a piscinei:) A urmat o adevarata Zi a Pestilor, in care ne-am balacit, ne-am jucat cu mingea, ne-am relaxat la jacuzzi, am inotat si am facut chiar si un concurs!